“Range Anxiety” & “Charge Anxiety”

4/11/2022

“Range Anxiety” & “Charge Anxiety”

Οι περισσότεροι χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων θα καταλάβουν με τον τίτλο, οι υποψήφιοι νέοι χρήστες θα το βρουν χρήσιμο. Είμαστε στο πλευρό σας!

Οι πρώτοι χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων 1ης γενιάς (είμαι ένας από αυτούς), ήρθαν γρήγορα αντιμέτωποι με τον όρο “range anxiety”. Η μέγιστη αυτονομία ήταν περίπου 160 χλμ, στις ιδανικότερες συνθήκες και χωρίς την χρήση κλιματιστικού. Ο προβληματισμός του οδηγού για το αν θα καταφέρει να κινηθεί μέσα στην πόλη κάποια απαιτητική ημέρα με την πλήρως φορτισμένη μπαταρία του οχήματός του ήταν κάθε άλλο λογικός, ιδιαίτερα τις ζεστές ημέρες με συνεπιβάτες στο αυτοκίνητο.

Σήμερα με τα νέας γενιάς ηλεκτρικά οχήματα όπου η αυτονομία έχει αυξηθεί σημαντικά και σε συνδυασμό με την γρήγορη εισχώρηση σταθμών φόρτισης στην επικράτεια, ο όρος “range anxiety” έχει χάσει έδαφος από τον προβληματισμό των χρηστών και στην θέση του παρατηρείται ότι ο όρος “charge anxiety” λαμβάνει όλο και μεγαλύτερο χώρο.

Τι είναι όμως ο όρος “charge anxiety”?

Ο όρος χρησιμοποιείται για να περιγράψει την αβεβαιότητα στην χρήση ενός σταθμού φόρτισης για οποιονδήποτε λόγο.

Οι συνηθέστεροι λόγοι είναι οι μεγάλες ουρές στους σταθμούς φόρτισης, σταθμοί μη λειτουργικοί λόγω βανδαλισμού, αδύνατη φόρτιση λόγω δυσλειτουργίας του σταθμού ή του λογισμικού φόρτισης και οι κατειλημμένες θέσης φόρτισης από οχήματα εσωτερικής καύσης.

Κάποια από τα παραπάνω προβλήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν και να βελτιωθούν από τους διαχειριστές των σταθμών φόρτισης, ενώ για κάποια άλλα όπως την χρήση της θέσης στάθμευσης από συμβατικά οχήματα, προς το παρόν θα πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε με την καλύτερη ενημέρωση του γενικού πληθυσμού.